Založ si blog

Vae Victis!

Toľko omieľaná téma posledných dní, týždňov… A ešte aj najbližších určite. Kto vyhrá voľby v krajine za veľkou mlákou? To netuším, a ani radšej nechcem hádať kto má väčšie šance. Ani nesledujem priebežné výsledky… Nie že by ma to nezaujímalo, naopak, som zvedavý asi viac ako priemerný volič v USA, ale… Ale veľa sa hovorí o víťazoch, málo o porazených. Henry Ford raz povedal peknú hlášku: „Chcete poznať pravdivú históriu? Poznajte, čo píšu porazení.“

 

Skutočný porazený… to nebude nikdy chlap čo chce vystavať múr. V žiadnom národe, systéme či kultúre. A už vôbec nie s takým bankovým kontom. Aj keď som sa stretol s viacerými hláškami typu „nevie ani čítať“ či „stroskotaný podnikateľ“. Nuž.. neviem ako vy, ale ak mám niekedy v živote stroskotať, rád by som stroskotal presne takto.

 

A porazenou nebude nikdy ani žena čo sa v politike pohybuje dlhšie než mi pamäť siaha. Obzvlášť s charakterom ktorý jej vyslúžil prezývku „Killary“ a bezmedznú podporu hlavných (nielen) mediálnych prúdov a politikov. A to stále len kĺžeme po povrchu.

 

Skutočným porazeným bude a je predovšetkým človek, a idea. Človek, predovšetkým radový americký volič, ktorý ma fakticky na výber len z kandidátov.. nuž, vieme akých. A idea demokracie, ktorá to ako taká umožnila, dostala práve facku vďaka ktorej jej vypadávajú aj posledné zuby. Netreba sa však báť, nie sú to zuby múdrosti. Tie sme stratili už dávno, ak niekedy vôbec narástli. Nehovoriac o vnímaní demokracie ako veľmi, veľmi relatívneho prostriedku – stačí zbežne pochopiť volebný systém.

 

Voľby, ich výsledky, a predovšetkým ich následky – či už budú „mierne“, alebo „katastrofické“, budú a sú nesmierne zaujímavé. Bez ohľadu na to kto vyhrá. Víťaz píše históriu, porazený pozná pravdu. Osobne ako fanúšik histórie rád hľadám historické ekvivalenty. Pri tomto mi napadá jedine slávny príbeh z obliehania Kapitolu Keltmi, bitku, mierovú dohodu a známy výkrik: „Vae Victis!“ – „Beda porazeným“.

 

 

Zľava nič a sprava tanky. ..

18.11.2016

Pôvodne sa to hovorilo asi naopak. Už neviem. Ak aj áno, bude to len ďalší dôkaz toho, že svet sa točí (po tom slávnom „vys*ali sme sa na východ a ho*no prišlo zo západu“). Nemyslím to teraz doslova, i keď tankov sem pravidelne prichádza pomerne dosť. Chrániť nás, samozrejme. No chcel som o inom, o tom čo mi pripomenulo nedávne výročie palácovej [...]

Vypustili sme džina. ..

11.11.2016

A je dobojované, no vojna sa len začína. Niečo ako staré známe „král je mrtev, ať žije král“. Ťažko inak okomentovať to, čo sa spustilo po, no zväčša ešte pred oficiálnym výsledkom volieb. Média, a to nie len v onej „najdemokratickejšej krajiny sveta“, a všetci ktorý si porážku svojej favoritky vzali osobne sa zachovali.. nuž, ako hnoj. Nedá sa [...]

Začíname. .. .

07.11.2016

Nuž, ani nie po dlhom zvažovaní som sa aj ja rozhodol založiť si blog. Nie že by som jeden nemal už.. roky dozadu… „before it was cool“ … ale asi až teraz dozrel ten správny čas, či nutkanie sa občas vyrozprávať vo svete kde nikto nepočúva. Nie že by to reálne niečomu pomohlo, ale občas, pre dobrý pocit dať v rámci dlhej chvíle svoje myšlienkové [...]

Moulin Rouge

Vrtuľa legendárneho mlyna na streche kabaretu Moulin Rouge v Paríži sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Zvrat v prípade Černáka. V miestnosti bol len pár minút, rozhodovať o jeho prepustení sa dnes nebude

25.04.2024 08:00, aktualizované: 09:06

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

Felix

V.V.V.V.V.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 6703x
Priemerná čítanosť článkov: 1676x

Autor blogu

Kategórie

Archív